Vajda Gábor (Gabor_V) 2010.03.05. 13:41

Most akkor beszélhetünk Ponton-jelenségről?

Mennyire kell autó-fanatikusnak lenni ahhoz, hogy valaki nekivágjon a messzi Északnak egy használt veteránautó megvásárlásának céljából? Mi kell ahhoz, hogy a magyar autós-társadalom egy emberként zárjon össze és drukkoljon, melyre se Baumgartner Zsolt, se Talmácsi Gábor nem volt képes ilyen mértékben? Hány kesergő magyar ember fog ezután nekilódulni, hogy megvalósítsa élete álmát? Mennyi politikusi ígéret, gazdasági hazárdírozás és trükk fog felérni egy öreg Mercedes első prüszkölése által kiváltott nemzeti elégedettség hangjával? Hány magyar embernek kell még külföldre vándorolnia ahhoz, hogy megértsük - a segítőkészség, az ön- és mások megbecsülése nem kiváltság és jólét kérdése? És még sorolhatnánk.

Sose szerettem nagy szavakat használni, de bárhogy forgatom magamban az eddig történteket (pedig messze még az események vége), ki kell mondjam - Csikós Zsolt itten magyarokért missziót mível, mégha ez sose fordult meg a fejében.

Ez kérem népszavazás: igen, én melletted állok. Igen, én buzdítalak. Igen, segítek, ha kell. Igen, értékelem amit csinálsz. Igen, jó ezért a célért küzdeni. Nem, nem foglak elküldeni az anyádba, mert neked telik veterán Mercire. Nem, nem kárörvendek, ha egy teherautó lekaszálja a hátsó lámpádat. És nem, nem állok be a passzív "nemtökmindegy?" életunt, mindenre nagy ívben legyintő, csak a maguk dolgával törődő népbetegségben szenvedők karanténjába.

Remélem, beszélhetünk Ponton-jelenségről. Remélem, most tényleg megmozdul valami, felrázza a magyar embert. Remélem, megértjük, hogy van keresnivalónk Európában és nem az öreg kontinens ugaraként tekintünk e kis országra két fröccs mellett.

Addig is, hajrá Zsolti, hozd haza az autót!

 

Üdvözlettel,

Vajda Gábor (Gee Halen)

http://srcint.blogspot.com/

http://twitter.com/GeeHalen

Címkék:mercedes svédország ponton csikós 82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://shinyredcars.blog.hu/api/trackback/id/tr481811387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.05. 16:23:32

Egy apró különbség azért van a Baumgartner-Talmácsi kettős és Csikós között, ami hatással lehet a ráizgulás mértékére. Az első néhány írás alapján Csikós ugyanis - szponzorok ide vagy oda - saját erejéből is ugyanígy végigvitte volna asztorit, mint most, nem szaladgált rögtön a mások pénzéért és befolyásáért. És ez az, ami a népnek szimpatikus lehet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.03.05. 16:46:10

Én több helyen leírtam, hogy nem járok szavazni, beleszarok a politikába, de ha lehetne Csikós Zsoltira szavazni, én odatenném az ikszet a neve mellé, akkor is, ha csak az ország másik felén lehetne. Ami jól megmutatja a "jelenséget" az az, hogy a nem autóbuzik is olvassák. Már gondoltam rá, hogy csináltatok Csikós for President pólót, egy darabot, magamnak, mert kell.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.03.05. 16:59:31

Baumgartner tényleg nem volt képes semmire - főleg hogy eszköztelen volt.
Talmánál más az állás. Ugyanígy egy emberként állította maga mögé az állampógárokat, persze Valenciában, amikor VB lett.

Az már magyar sajátosság, hogy most azok köpködnek rá a legjobban, akik akkor a leghangosabb (mű)drukkerek voltak... meg kéne tanulni végre, szurkolni nem az első helyezettnek kell.
Lehet, de nem kell.

Totyasrác 2010.03.05. 16:59:59

Olyan kár, hogy ezt nem érti meg oly sok ember, soha nem is fogja - bármennyire is jól összefoglaltad...

Mert nagyon jól kifejezted, miről van itt szó - csak a Csikósnak ne szóljon erről senki, legalábbis amíg haza nem ér :D Elég teher van így is a vállán szerintem.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.03.05. 17:01:45

@scheerti: érdekes, hogy mindenkinek ez a jelző jut eszébe csézséről, pláne most, a nagy projekt ideje alatt.

kutya-vilag.blog.hu/2010/03/05/osztatlan_orszag

newnt55 2010.03.05. 17:07:37

kezd unalmas lenni...

halszájú 2010.03.05. 17:11:21

lehet hogy nagyot tévedek, de szerintem az ennek a dolognak a varázsa, hogy spontán született, és valahogy átérezhető és megérthető mindenki számára. meg már hiányzott egy ilyen történet amiben drámai fordulatok vannak. és még nincs vége.
hasonló volt (bocsánat) 2007-ben, amikor a berlini jegesmedve knut született és az ápolója elkezde cumisüvegről felnevelni.
médiajelenség.

mike gorgon 2010.03.05. 17:12:36

Isten ments, hogy a Csiki politizáljon, az legalább az ő szintjét elért emberek esetén a végleges kiüresedés és elsittesedés (méghozzá mögöttük becsapódó) kapuja, amikor ők is cinikusan belátják, hogy (már) nem képesek semmi értékesre, ezért beállnak népet hülyíteni és főleg lopni az ismertségükkel. Politizáló zenészekre + egyéb celebritásokra gondolok (aktuális példa Pálffy Csuvix, akit eddig sem tartottam sokra, de a mostani húzása illik a képbe, de akár Schmitt Cucura is gondolhatnék). Maradok csak a Csiki ilyen jó kis civil kezdeményezés és kövessék (-sük) csak sokan továbbra is! Éljen soká! :)

Sam8888 2010.03.05. 17:15:02

Csikós a Magyar Rosa Parks! :D

Kovacsla 2010.03.05. 17:15:26

"telik veterán Mercire"

Ahogyan követtem, egyáltalán nem olyan drága vétel ez a veterán Merci, úgy 1,5 millió Ft körüli. Tehát nagyjából fele annak, amennyiért egy ésszerűen felszerelt új kisautó kapható. Vagy egy átlagos dohányos hatévi adagja. Vagy két-háromévi szombat esti kiruccanás. Esetleg ugyanennyi pénzből lehet építeni egy szép terepasztalt is. Derék Csikós Zsoltunk nem új kisautóra, cigarettára, alkoholra és modellvasútra költi a pénzét, hanem veterán Mercedesre. Ha így vesszük, kifejezetten ártalmatlan szenvedély az övé. Sok szerencsét neki a visszaútra ezúton is!

Macibb

mangoman · http://parafilia.blog.hu/ 2010.03.05. 17:19:02

és ez az ember ettől hŐS?!
hát ez viccnek is rossz :S

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.03.05. 17:28:16

@mangoman: Hős? Pont NEM az.
Csak egy EMBER.
És ez utóbbiból elég sz@rul állunk - már bocsánat.

Leeroy of SMV Design 2010.03.05. 17:40:02

@scheerti: Ez így van. Aki ismer, tudja, tőlem az autók világa mindennél távolabb van (azért ez sem igaz, mert a horgászat még távolabb :) ), mégis érdeklődéssel követtem Csikósék nagy utazásának minden bejegyzését a világhálón. A kisember nagy kalandja, összetartó magyarok, csupa pozitívum. :)

Ainult Mina 2010.03.05. 18:00:26

Azért azt a P-rendszám dolgot körüljárnám.

konyvelomo 2010.03.05. 18:11:41

@halszájú: Jól összefoglaltad és a hangsúly azt hiszem a spontaneitáson van.
És még valami: az újszerűség. Ezt megismételni műfajilag nem lesz könnyű mutatvány (már ha lesz ilyen próbálkozás) a jövőben.

De ami a hazai állapotokat a legjobban tükrözi, h hitelesebb a srác, mint bármelyik politikus. Csikós for president ;-)

Analyzer 2010.03.05. 18:11:59

@mangoman:
igen, hos, te kuka! meghozza igazi "hetkoznapi", blue box meg 3D technika nelkul. vagy szerinted ki a hos? a superman? pfffffffff, mekkora buta vagy!
majd ha te csinalsz valamit, amirol tudod, hogy az orultseg hatarat surolja, vagy talan at is lepi, de akkor is meg kell csinalni, mert egy nyomorult eletunk van, es nehogymar CSAK szivjunk benne - na akkor cirmogj, pajtika!

hajra Zsolti! hajra csapat!

beszerző · http://beszerez.hu 2010.03.05. 18:25:47

Sztem ez a sztori azért jó, mert:
hiteles (Csikós ezer éve hirdeti fennen autóbuzériáját), izgalmas (nem hiszem el ezt a kamiont, most komolyan, ez pont őket kellett telibe b.ssza!), emellett jól van megírva (Csik stílusa sztem első osztályú), és sorolhatnám...
Ja, és emellett földi, mmint nekem, hajrá Zugló!:-)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.03.05. 18:39:49

Csikós "Országegyesítő" Zsolt.

Go Csiki, Go! :D

Sikonya Gyula 2010.03.05. 19:08:18

@mangoman: öcsécském, az Elnök Úrnak volt vér a pucájában eladni a családi ezüstöt és nekiindulni a fagyos északnak venni egy 48 éves autót. Belevágott, hogy megvalósítsa az álmát, még akkor is, ha ez őrültség. Több tiszteletet...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.05. 19:12:02

Csikós szerethetô, és az egész sztorija emberléptékû. Bármelyikünkkel megeshetett volna, ha akarjuk, ha érdekel minket.

A szegény favágó harmadik gyereke megkapja a Merci királylányt. Utánacsinálhatod bármikor, csak szerencse kell, bátorság és ügyesség.

Fideszman 2010.03.05. 19:23:39

Úgy meghatódtam, most is sírok, csodálatos, hogy vannak még álmukat megvalósító NAGYBETŰS EMBEREK. Reményt ad mindannyiunknak, nem vesztek el a kisemberek. Látják, hogy van kiút a posványból. Mindenki vegyen magán erőt és valósítsa meg az álmait ugyanígy, ahogy Zsolt, az Ember, a közölünk való tette azt. Aki bele mert vágni, nem félt az ismeretlentől, a bukástól. Mindannyiunk példaképe legyen Ő. Sok sikert.
Dr. Romhányi Alajos

dex.ion 2010.03.05. 19:34:08

beállok céltáblának, lőjetek
sajnos kurvára nem érzem át, mitől lenne csikós zsolt (zsolt?) hős, vagy bármi, szóval h kezdett el ez a merci-dolog mémesedni. és nem azért nem érzem, mert ne ismerném a sztorit,(ismerem, elolvastam az előzményeket) de frankón nem értem ezt az - egyébként örömteli - összetartást, et a hype-ot.
van egy ember aki beruház egy veterán autóra, és elmegy érte külföldre - nem hiszem h nagyon leeccerűsítettem volna a tényállást. nekem is van rengeteg álmom, és nem azért nem tudom megvalósítani őket, mert nincsenek meg hozzá a képességeim, hanem azért, mert nincs mögöttem sem saját, sem szponzori támogatás, mint csikós mögött.
ettől függetlenül persze, hip hip hurrá, egy ember, aki meg tudja valósítani az álmait, nagyon jó, csak nem igazán értem, h miért kell ezért másoknak rajonganiuk. de biztos bennem van a hiba, hiszen sokan istenítik...üssetek

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.05. 19:42:27

@dex.ion: Pont ez a szomorú benne, hogy mindössze egy öreg autó megvásárlásáról szól a törtnet, és hogy még ez is mekkora izgalmakat tud okozni az emberekben.

Normális morális (és kevésbé gazdasági) közegben ez egy Twitter-bejegyzést érne meg maximum.

zsurzsenka 2010.03.05. 19:45:47

@Ainult Mina: Ha sétálgatni van kedved, tessék! Eléggé körbe lett járva a téma a kommentelők között. Használd a pici szemed, és olvass! Aztán legyen szép napod a rosszindulatoddal együtt!

dex.ion 2010.03.05. 19:48:01

@Gee Halen: nem tudom, nekem nem tűnnek szomorúan a "csikós for president" emberek, de lehet, h én értem teljesen félre ezt az egész sztorit

zsurzsenka 2010.03.05. 19:49:56

@dex.ion: @Gee Halen: Azért megnézném, hogy ti valaha lelkesedtetek-e valamiért?
Miért kellene lelkesednünk? És mégis hogyan felelne meg nektek?
Politika? Gazdaság? Hm?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.05. 19:50:43

@dex.ion: Félreértés ne essék, a "Csikós for prezident" mondatot az indexnél rakták hozzá, soha nem kívánnám, hogy ilyen emberek kerüljenek politikai hatalom közelébe (érthető okoból - gyorsan elromlanának), és ezennel is szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy itt nem valami politikai agitáció folyik.

dex.ion 2010.03.05. 19:52:26

@zsurzsenka: jaj ne már:)))
persze, sok doog lázba hoz. csikós zsolt svédországi autóvásárlása hangyányit sem.
választ próbálok találni egy számomra érthetetlen jelenségre, te válaszképp betámadsz. ha jól sejtem, magyar vagy...

dex.ion 2010.03.05. 19:53:15

@Gee Halen: ok ok, bár a mondandóm kevésbé lényeges részét emelted ki, azt szerettem volna kifejezni, h ezek az emberek nem tűnnek szomorúnak.

Fideszman 2010.03.05. 19:54:34

dex.ion úgy látszik nem érted a lényeget! Reményt adott, és megmutatta, hogy van kiút! Csodálatos dolog történt pont itt a szemed előtt. Ezt lásd meg.
Dr. Romhányi Alajos

oneko 2010.03.05. 19:56:18

Annyira örültem az első jó pár komment olvasásánál, hogy végre nem fikáz senki, stb. Nem jött össze. Egyébként ,meg azt gondolom, hogy ez nem istenítés, meg nem egekbe magasztalás, hanem egyszerűen jó örülni más örömének, őszintén és önzetlenül. Nincs ebben több. Az, hogy ezt ki milyen hőfokon csinálja teljesen mindegy.

dex.ion 2010.03.05. 19:59:38

@Ubul2: de mire adott reményt? komolyan nem értem. eladta bizonyos javat, felmarkolta a spórolt pénzét, meg némi szponzorit és vett egy autót.
MILYEN REMÉNYT ADOTT?? vagy mihez?
vagy mi??

Fideszman 2010.03.05. 20:08:06

@dex.ion: Reményt adott, hogy Te is kijöhetsz a gödörből és megvalósíthatod az álmaid. Ilyen egyszerű. Merd megvalósítani az álmod, és átélheted a csodát. A pénz ne legyen akadály csak hidd el, hogy megtudod tenni. Ha a Te vágyad egy repülőgép, akkor vágj bele és valósítsd meg, hogy szárnyalhass mint a madarak.
Dr. Romhányi Alajos

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.03.05. 20:08:49

Hát dex,
ezt sosem lehet elmagyarázni, azt hiszem. Ha érzed, akkor okés, ha ennyit kell "magyarázni" akkor nem.
Van, aki Egerszegi olimpiai aranyának örül, más meg a Csikós mergájának. Mi a különbség? Semmi. És ettől is tök jó - szerintem.

Fideszman 2010.03.05. 20:10:27

@Zsit (nyújtózós macs; révülettündér): Pontosan! Bár mindenben ilyen összefogás lenne, hogy aztán együtt valósíthassuk meg az álmainkat.
Dr. Romhányi Alajos

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.05. 20:14:59

@dex.ion: Erre most mit mondjak neked? Nyilván a "nemtökmindegy?" kategóriával "szimpatizálsz".

Biztos neked is vannak/voltak gyerekkori álmaid, amiket nem tudtál megvalósítani, meg a magyar emberben benne van, hogyha valaki egy kicsit is merészel valami bátrabbat gondolni, rögtön halálát kívánják.

Pont az a megdöbbentő, hogy az autórajongókon kívül mennyien álltak oda a kezdeményezés mögé, mert sokan szimpatizáltak Zsolttal. Rengeteg ember van, akik anyagi okokból nem mertek volna belevágni egy ilyen dologba, pedig mindenkinek van legalább EGY álma, amit meg szeretett volna valósítani.

A magyar rögvalóság meg pont arról szól, hogy úgyis csak a számlák maradnak meg a végén, hülye vagy ha bármibe bele akarsz fogni.

Mastadoc 2010.03.05. 20:17:58

@dex.ion: megpróbálom összefoglalni, de nagyon nehéz.
Ha körülnézel láthatod, hogy az emberek nagy többsége elégedetlen, szomorú, folyamatosan gondokkal küszködik és tele van defektussal. Egy részük abban éli ki, hogy fennhangon jajongnak, másikuk abban, hogy betartanak a másiknak stb.-stb. erre van példa rengeteg.

DE!

Van egy srác (Csikószsolti a 4B-ből), aki rendszeresen írogat erről-arról különféle médiákban. Általában az autóbuzériája a fő csapásvonal, de néha másról is ír (és jól ír!). Egyszerűen, érthetően. Aztán azon kapja magát, hogy a vasárnaponként megjelenő írásait követelik az emberek. Miért? Azért mert elfeledteti az olvasóival a napi rutint, a gondokat, a problémákat. Írja azt amit szeret és az olvasói szeretik.

Aztán elkövet egy végzetes hibát. Ír az álmáról (hisz ő is ember, olyan mint te vagy én) és az emberek egy csoportja felhördül. "Mi az, hogy..."
Biztatják, noszogatják, fenyegetik, gyűjtést szerveznek neki, küldik, zavarják, átkozzák amikor nemet mond és magasba emelik amikor végre igent.

És most, hogy részben valóra váltotta az álmát sokan örülnek. Végre tiszta szívből egy másik ember sikerének. Áldják azokat akik név nélkül segítettek (Csikószsoltinak a 4B-ből), akik befogadták őt, akik megetették, akik szurkolnak neki. És nem értik azokat akik nem értik :)

Bennük fellobogott egy rég elnyomott ábránd, most ismét örülnek, éreznek.

Az a legszebb az egészben, hogy ezt mind önzetlenül teszik. És bíznak abban, hogy a következő Csikószsolti a 4B-ből ŐK lesznek.
(én pedig abban bízok, hogy ők is ugyanezt a szeretet fogják megkapni, hisz mint a példa is mutatja összetartó, szerető, önzetlen nép vagyunk mi Magyarok, csak sajnos sokan nem ismernek Zsoltit, tudod a 4B-ből :))

oneko 2010.03.05. 20:20:29

Kár ebbe az eszmefuttatásba belemenni.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.05. 20:22:43

@dex.ion: És hogy végre nem az történt, hogy az egész akció mögött valami nagykapitalista gépezetet, etnikumot, pártokat, világösszeesküvést, szenzációhajhászást sejtenek, mert egy közel 50 éves autóba nem lehet belekötni.

Arról szól, hogy volt egy embernek egy álma és megvalósította.

A szomorú meg az, hogy mennyi ember tartja hiábavalóságnak egy kicsit is nagyot gondolni - ezt pedig a gazdaságra nem lehet fogni, hiszen világviszonylatban Magyarország az egyik leggazdagabb ország.

Zsola777 2010.03.05. 20:25:08

Csak azért nem szavaznék rá, mint elnök, mert akkor nem maradna ideje az autókra. Ti elvennétek az álmait? ;)

dex.ion 2010.03.05. 20:29:15

köszi mindenkinek, aki vette a fáradságot, és megpróbálta átadni, mi a hype lényege. bizonyos szempontból közelebb kerültem ahhoz, h megércsem a lelkesedés okát, ugyanakkor sajnos úgy tűnik, én nem fogom gyarapítani a rajongók számát:)
szép estét mindenkinek

igazi hős 2010.03.05. 20:29:31

Csikós szent őrült. Sokakban van ilyesfajta "de jó lenne egy öreg ..." érzés, de legtöbbeknek álom marad. Én se fogok kabrió DS-t venni és felújíta(t)ni, mert az egy évnyi fizetés plusz az idő ami belemenne.
Ő megcsinálja, majd (reméljük) szépen dokumentálja, mi meg egy kicsit magunkénak érezzük a Pontont...

zsurzsenka 2010.03.05. 20:30:29

@dex.ion: Találtad, magyar vagyok. Nem tudom eldönteni, hogy ezt most negatív tulajdonságként kell- e felfognom. Nem támadás volt, nem leugatás. Egyszerűen nem értem, hogy miért kell lenézni, lebecsülni mások örömét.
És igenis, van miért lelkesedni! Nem vagyok autóbuzi. Életemben először itt hallottam a ponton szót, ami nem hidat jelölt. De az összefogás, a kitartás, a célhoz vezető út teljesítése lenyűgöz!
Magyar vagy?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.05. 20:39:53

@dex.ion: ez egy népmese. Csikós Zsolt engedett annyi bepillantást az életébe a korábbi írásaiban, hogy az az érzésed, ô egy egyszerû ember, ugyanolyan ember, mint bármelyikünk. Napi gondokkal, régi autókkal, hobbival, amire igazából nem telik neki, meg ideje is alig van.
Viszont míg mindenki más inkább búslakodik régi elszalasztott lehetôségeken, a kifogásokat keresi, addig ô ezegyszer megemberelte magát és kapott a lehetôségen. Ahogy egyszer-egyszer bármelyikünk megteszi (mégiscsak elfogadja a külföldi munkát, mégiscsak megveszi a havi fizetéséért azt a kutyát, amire vágyik, stb) kis dolgok, amik valóban mindennaposak.
Én egy parancsnoki UAZra vágytam sokáig, de sosem vágtam bele, nem vettem meg, mert racionális döntésnek tûnt inkább egy kisfogyasztású új autót venni. Akárhány UAZt látok, belegondolok, hogy lehetett volna ilyenem. Ha belevágok. De nem vágtam, így megkíméltem magam a sok bosszúságtól, nomeg legalább annyi örömtôl. Csikós nem riadt vissza.

Ugyanolyan mint mi, és ugyanolyan kételyek között, mint bármelyikünk (nincs rá pénzem, csak a baj lesz vele, stb,) mégis az irracionális döntést hozta meg.
Erre jön ráadásként Kati, a felesége, aki ebben pártolja, minden irracionalitása ellenére. Minden drukkoló ehhez "társult", megéljenezni azt az irracionális döntést, amit olyannyiszor szerettünk volna meghozni, de nem tettük.

Ez egy lehetséges magyarázat.
Az egység pedig valóban meglepô, sok ember merte megmutatni, kimutatni, hogy szereti azt a bátor embert, aki minden racionális kétely ellenére meghozza azt a döntést, amit nem kellett volna, de mégis olyan jó lenne meghozni.

oneko 2010.03.05. 20:43:33

@zsurzsenka: Annyira vicces, hogy ez lett egy jó sztori kommenteléséből. Nem értem az ilyen embereket, hogy egyáltalán minek szólnak hozzá. (mármint dex)

zsurzsenka 2010.03.05. 20:49:20

@oneko: A kérdés jogos. Én sem szólok hozzá a fraktálokról szóló kommentekhez, mert nem érdekel.

Fideszman 2010.03.05. 20:51:16

@oneko: Jaj! Nem szabad bántani ezért. Sajnos ő még nem meri vállalni, hogy vannak álmai, de ezért ne közösítsük ki! Neki is sikerülhet, ha szeretet veszi körül. Az álmok mindenkire várnak, rá is. Ő csak kérdezett és választ kapott, reménykedjünk, hogy az életben is kap választ az álmaira. Kívánom, hogy sikerüljön neki, nem veszhet el a remény. Mindig van kiút, csak legyenek példaképek, mint Zsolt aki, erőt adnak nekünk többieknek, akik egyelőre külső szemlélődők vagyunk csupán, de egyszer talán átélhetjük ezt az élményt.
Nem akartam goromba lenni, bocsáss meg zsurzsenka, de ne vegyük el mások álmait és ne intézzük el annyival, hogy "minek szólnak hozzá".
Dr. Romhányi Alajos

zsurzsenka 2010.03.05. 20:52:11

@Gee Halen: Tőled pedig bocsánatot kérek, és köszönöm, hogy nem vetted fel, hogy egy kalap alá vettelek figyelmetlenségből dex ionnal!

Fideszman 2010.03.05. 20:54:17

zsurzsenka én is bocsánatot kérek tőled, mert nem neked szántam az előző hozzászólásomat. Nem szerettelek volna összezavarni.
Dr. Romhányi Alajos

zsurzsenka 2010.03.05. 21:08:22

A fraktálokról szóló postokhoz nem fogok hozzászólni. De ha valamiért mégis -mert a nemtudás nem bűn-, akkor sem negatív felhanggal, lenézően. Ahogy azt fent láthattuk.

Franky4fingers 2010.03.05. 21:17:38

@dex.ion:
"és nem azért nem tudom megvalósítani őket, mert "

Pont ez a lényeg. Hogy az életben mindig, minden helyzetben meg lehet találni, hogy azért nem, mert... Mindig van ok középszerűnek lenni:

-Nem hagyok betétlapot az összetört autón, mert...
-Nem veszek BKV jegyet, mert...
- Nem segítek az öreg néninek, mert..
-Nem ajánlom fel az adóm egy százalékát, mert...
-Nem engedem be a sorba a besorolót, mert...
-Nem engedem előre a terhes anyukát a boltban, mert...
-Nem adom át a helyem, mert...
- Nem megyek el szavazni, mert...
-Nem fizetek adót, mert...

Na EZÉRT tart itt ez az ország...

Mert, mindig van mert.

(és félreértés ne essék. mindenki hibázik.de nagyon nem mindegy, hogy utána beismeri-e, és próbálja-e másként csinálni.)

Franky4fingers 2010.03.05. 21:19:07

Ja, igen. És, hogy konkrét legyek. A Csikósnál pont ez a lényeg, és ez a szimpatikus.
Hogy valamit akar és megvalósítja. És nem azt nézi, hogy mit miért nem lehet.

gnme 2010.03.05. 21:40:29

....hehe.

Ez egy hidegfejjel elkövetett, hetek óta eltervezett dolog volt.

Meg akarta venni. Megteremtette a feltételeket. Megvette.

Mi ebben az örültség? Elárulom: semmi.

S E M M I

..ez nem spontán dolog volt.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.05. 21:46:42

@gnme: támaszd már ezt alá pár linkkel, légy oly drága

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.05. 21:48:57

@zsurzsenka: Na most emiatt végig kellett néznem az összes kommentet, hogy mi van. Valójában észre sem vettem elsőre, de most már megvan. :D

Semmi gond.

kewcheg 2010.03.05. 22:14:02

A probléma egyszerű.Csikós Zsolt -legalábbis bizonyos körökben- ismert ember.Namost itthon az ismert emberek nagyon nagy része értéktelen szar,mert vagy pénzevő politikus,vagy holdudvar,vagy médiaceleb vagy stb.Kevés olyan van köztük,akik jobbá akarják tenni ezt a világot,márpedig Cs.Zs. ilyen személyiség,az írásaival,az AUTÓszeretetével sok lelkes de vágyai teljesítésérel különböző okokból képtelen autóbuzinak szerzett már sok szép pillanatot...

snipper 2010.03.05. 22:19:04

Mint mindig most is megjelentek a fikázógépek. Mi a rossz abban, ha Csikós megvalósította azt amit akart. Ki csinálná utána? Sok ember nem jut el addig, hogy amit akar az be is jöjjön. Én pl. 30 évig vártam arra, hogy vitorlázhassak.

sako 2010.03.05. 22:41:53

Könyörgöm, ne csináljunk már szegény Zsoltiból hőst! Enélkül is van épp elég baja...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.05. 23:32:59

@sako: Nem csinál hőst belőle senki. Épp az a poén, hogy gyakorlatilag ehhez csak egyegészen apró dolgot kellett tennie, hogy összerántsa a magyar autósokat.

Tündér Rozál 2010.03.05. 23:40:46

Csikós Zsolt jó ember. Az én szimatom pedig nem csal. Na jó, ritkán.

Pierre73 2010.03.06. 00:25:37

nem értem, mi ebben a nagy dolog. volt pénze és ideje rá, ennyi. :) Biztos örül neki a családja is - már ha van neki -, mekkora fasza gyerek, mire kúrja el a lóvét. :))) Ez az egész történet nekem kicsit boros-bocskoros, rajongótáborostól, Csikóstól együtt.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.06. 00:29:07

@Pierre73: Igaz, a tévénézésben kisebb a kockázat, meg óccsóbb is, meg az egész család odaülhet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.06. 01:01:21

"Nem, nem foglak elküldeni az anyádba, mert neked telik veterán Mercire."

Nem értem. Miért küldené el bárki?
Még akkor sem küldeném el, ha újra telne neki - ha tisztességes lóvéból van.
Általában ez szokott hibádzani.

Persze tudom hogy én vagyok a hülye, és az anyázás a menőbb, nem a szép veterán :S

Remélem jó helye lesz annak a Mergának :)

_John_Doe_ 2010.03.06. 01:53:42

Na engem se fogtok szeretni, de nem érdekel.

A történet az én szememben a következő. Csikós licitált egy kocsira, de nem érte el a minimum árat. Az eladó ennek ellenére azt mondta: te ajánlottad a legtöbbet, (nekem meg vagy nagyon kell a pénz, vagy nagyon meg akarok szabadulni tőle) ha akarod elviheted a max. licitedért.

Csikós elmesélte az értekezleten, a főnökének rögtön az olvasók száma és a reklámbevétel lebegett a szeme előtt és már szervezett is.
Mivel az egész szerkesztőségben nincs egyetlen kocsi amivel 4 ember megtehetne egy pár ezer kilométeres utat, lejmoltak egy Insigniát, üzemanyag szponzort, meg az ég tudja kit, és négyen elhatározták, mennek Svédországba. Ami a hírekkel ellentétben nem a Holdon van, sőt, emberek élik ott a hétköznapjaikat.

Na kb. itt tartott a dolog, mikor vasárnap a cikk megjelent a Pontonról. A kommentelők már akkor gyűjteni akartak neki, amit szegény nem győzött visszautasítani, hiszen nem igazán lett volna etikus, az út már meg volt szervezve.

Ezután elindultak, kocsit megvette, és remélem nemsokára haza is ér.
A dolog ennyi, pont nem több.

Az emberek meg olyanok, szeretnek lelkesedni. Ha megszűnik a Sláger rádió, akkor zokogva csápolnak 3 istennek, és elesemezik, hogy vége a világnak. Ha kell gyűjtenek Isaura felszabadítására, hiszen a cél nemes, rohadjon meg aki ellenük szól.
Csikós hobbija semmivel nem nemesebb, mint aki modell vasutat épít magának. Arról a riportot megnézem, Csikós szereléseit, szívásait meg vasárnaponként elolvasom. Jókat szórakozok rajta, kb. mint a dezsőmail-en, vagy tardán, vagy a subba pénteki iwiw válogatásán.
Pont ennyi.

Hősök meg? Na ne röhögtessetek már. Kb mint mikor én két haverommal motorral elmentem Nordkapp-ra (konzerv, sátor, tavakban fürdés) és mikor odaértünk rohadt nagy királynak gondoltuk magunkat. Egészen addig, míg nem szembesültünk vele, hogy páran ugyanezt megtették Németországból.
Biciklivel.

_John_Doe_ 2010.03.06. 01:55:53

Ja, és lelkesedj nyugodtan.
De az én jogomat ne vedd már el, hogy röhögjek az egészen.
Sőt, ezt le is írjam.

Füstbementterv 2010.03.06. 06:09:16

@Pierre73:Ha olvastál volna tőle EGY cikket,nem írtál volna ilyen kommentet!!

Rá Dios 2010.03.06. 07:02:32

Ez aztán igazán "a mi autónk"!. Valamennyiünknek hozod.

Rá Dios 2010.03.06. 07:04:00

@_John_Doe_:
Nem bántja senki a Te jogodat, röhögj csak!
Aztán mondd el, van-e mire - bármire - büszkének lenned.

Rá Dios 2010.03.06. 07:06:47

@_John_Doe_:
Amúgy nem semmi dolog lehetett az a motoros túra. Sose bándd, ha mások - közelebbről indulva, ugye - biciklin, gördeszkán, vagy sárkányrepülőn IS megtették.
Bárcsak nekem sikerült volna egy ilyen kaland!
Volt más, persze :-)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.06. 09:05:54

@_John_Doe_: Újat nem írtál le. Nem érted? Pont nem arról van szó, hogy a Zsolt mekkora faszagyerek (bár egy kicsit mégis, ha csak a családja szemszögéből nézem). Addig nem is nagyon izgatott fel az egész sztori (egy kicsivel nagyobb szabású csnecselésnak indult), amíg el nem kezdődött ez a hihetetlen össznépi drukk, amire igencsak nem volt példa az utóbbi időkben. A Sláger Rádió meg nagyon nem jó öszehasonlítás - azért ott egy lényegesen nagyobb médiahálózatról beszélünk, ami MINDENKIHEZ szól, itt meg egy ember "szívásairól", aki AUTÓBUZI. És még az utolsó pék is drukkol neki, akinek autója sincs, vagy csak egy koszlott Zsigulija és azt sem szándékozik lecserélni.

Nem tudom már századszorra, érthetőbben megfogalmazni: nem a Zsolt a cikk lényege, bármit is nyomtak hozzá az index címlapján.

_John_Doe_ 2010.03.06. 11:06:26

@Gee Halen:
"Addig nem is nagyon izgatott fel az egész sztori (egy kicsivel nagyobb szabású csnecselésnak indult), amíg el nem kezdődött ez a hihetetlen össznépi drukk, amire igencsak nem volt példa az utóbbi időkben."

Értem én, szeretsz lelkesedni.

sako 2010.03.06. 12:41:26

@Tündér Rozál:
"Csikós Zsolt jó ember. "
Az biztos. Hatalmas arc. Évfolyamtársak voltunk, eszméletlen jó fej volt már akkor is. És nagyon segítőkész, akármiről volt szó.

sako 2010.03.06. 12:49:23

@Gee Halen:
"Nem csinál hőst belőle senki. Épp az a poén, hogy gyakorlatilag ehhez csak egyegészen apró dolgot kellett tennie, hogy összerántsa a magyar autósokat."

Nem értettél meg. Ezzel én is tisztában vagyok. Csak azért írtam, hogy ne csináljunk hőst belőle, mert akkor egyből megjelennek a semmi értelmes dolgot felmutatni nem képes, de mindent élből fikázó gyökerek. Na erre mondtam, hogy Zsoltinak enélkül is van elég baja. Amúgy valamennyire ismerem Zsoltot (mint feljebb írtam, évfolyamtársak voltunk, bár azóta nem találkoztunk), szerintem ő tiltakozna az ellen a legjobban, hogy hőssé emeljék.

mangoman · http://parafilia.blog.hu/ 2010.03.08. 10:19:13

@Analyzer: lehet, hogy igazad van, nemk is tudom...elkezdtem olvasni, hogy "valaki nekivágjon a messzi Északnak egy használt veteránautó megvásárlásának céljából" - ez nekem nem akkora hőstett nekem, hétköznapi hősként meg tűzoltókat, stbket szoktak emlegetni, akik másokért akár életüket is kockára teszik. ő a SAJÁT álmát valósítja meg, ez persze nagyon pozitív, ha ezzel másokat is hasonlóra inspirál, én is szívesen vennék ilyen drága kocsit, de a családi ezüst nem fedezné, ha mégis, akkor sem érzeném magam ettől hősnek. persze tök jó amit csinál én is szurkolok neki, engem is szórakoztatnak a hírek és sok sikert kívánok a céljaihoz, legyen boldog a kocsijával, meg minden. csak ez a szó, nem tudom, asszem csak ezen lepődtem meg egy pillanatra...
süti beállítások módosítása