Mindezek eredményeképp kis hazánkban is elszaporodtak a házibarkács-szárnnyal ellátott sufni-Ladák, meg a Tuskóból származó sárkányos üléshuzatok, no és már mindenki vágja, hogy mi az a NOS ha nem kérdőszóként alkalmazzuk, mert ugye az a legutolsó Wartburgban is van a matricák tanúsága szerint.
Japán sírhatna és bosszankodna, de leginkább nem is foglalkoznak vele. Mert tudják mitől döglik a légy…
Magyarországon nem túl jó közlekedni az utakon, de ne aggódjunk, van annál sokkal rosszabb is. Japánban ellenben jó vezetni. Honnan tudom? Onnan, hogy ott elég lazán bánnak a rendőrök az illegális utcai versenyzőkkel. „Felháborító! Hogy lehet ezt megengedni?” Úgy, hogy ott a versenyzőkben is van morál. Mert nem arról szól az utcai versenyzés, hogy két hülyegyerek ki akarja próbálni a nagysebességű kanyarban, hogy hogyan tudja keresztberakni az autót egy nagy kormánymozdulattal, és nem kis mellékutcákon akarnak sebességi rekordot dönteni az újonnan megvásárolt Suzuki Lianájukkal. Szóval visszatérve arra, hogy jó Japánban közlekedni. Azért, mert ott a forgalomban is tudják, hogy a közeledő rakéták elleni legjobb ellenszer nem az ökölrázás, hanem a lehúzódás. És mint ahogy említettem, ez a tisztelet kölcsönös.
Először is a futamok szervezettek: kijelölnek egy szakaszt, ahol versenyezni fognak, legyen az togue, gyorsulás, vagy körverseny. A helyszínt nem egy esetben zárt láncú (!) CB-s rádióközvetítéssel biztosítják, ami egyrészt a futamok dokumentálásának érdekében hasznos, másfelől így tudják felhívni a figyelmet a betévelygő „civil” közlekedőkre… akikkel nem babrálnak a T. Versenyző Urak, hanem kellő odafigyeléssel, nagy ívben kerülik ki őket és ha kell, LASSÍTANAK. Természetesen nem tömött forgalomban zajlik mindez, hanem éjszakai/hajnali órákban. Másfelől az autók biztonságára sem lehet panasz. Nem csak a motort babrálják (sokszor az jön csak utoljára), hanem komplett futómű-csere/tuning, karosszériamerevítés, FUNKCIÓVAL BÍRÓ légterelő elemek kerülnek fel, hogy kezelhető legyen nagy sebességnél a jármű.
Régebben ezek a versenyek voltak az ász pilóták szülőhelye mellett az autógyárak laborjai is, hiszen a nem ritkán fél-profi versenyzők fél-profi versenygépekké alakították az autókat, amiből a gyártók sportrészlegei igen zaftos tapasztalatokra tehettek szert. Így szivárogtak be az utcai gépekbe is a teljesítménynövelő eszközöket gyártó manufaktúrák, exponenciális robbanásba hajszolva a tuningipart.
Valahogy ilyen körülmények vannak ott, ahol jó vezetni akár hétköznap a forgalomban, akár versenyezve az autópályán. Ki tart velem egy következő cikkre?
Ez a cikk eredetileg a hondaklub.com weboldalon jelent meg!